Pin it

25 oktober 2014

Partydress to Monster High doll/Partyklänning till Monster High docka

Partydress to Monster High doll/Partyklänning till Monster High docka

Jag har knåpat ihop en läcker silverblåsa till Monster High dockan som hon ska ha när hon går på fest.
 Det är lite pilligt eftersom det är så smått.  Tänkte att att man kan göra klänningen i olika varianter och färger.

Nu köpte jag nya garner igår som jag tänkte göra klänningar av.
 Ska bara göra klart det jag pysslar med nu.

Denna stass ska min systerdotter få, hoppas hon kommer att gilla den.


Stickor 2,5
Garn, Glittergarn



Lägg upp 20 m med stickor nr 2 och sticka 1 varv rätt.                

 Sticka slätstickning, börja med första varvet avigt.
När arbetet mäter 5cm öka med 4m från rätsidan
 jämnt fördelat över stickan.

Sticka nu 24 m slätstickning ytterligare 4cm tills arbetet
mäter 9cm.

Sticka nu bara på de första 4 m, slätstickning i 10 cm börja
på rätsidan, maska av rätt 4 m.

Sedan tar du nästa 4 maskor och stickar likadant.
 Fortsätt att göra likadant på nästa 4 m och nästa.
Nu har du 6 st långa delar.

Sy ihop klänningen i ryggen




Band till håret

Lägg upp 50 m med samma garn som klänningen.
Maska av i rm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar