Pin it

26 oktober 2014

The, Livets dryck

The, Te, Tea, ja det stavas lite olika och dricks över hela världen.


Jag har ett te som jag köpte på Teneriffa.
Jag har varit där 2 gånger och jag har köpt teet i samma butik båda gångerna.
Butiken
La Cabaña del té ligger i Los Christianos, Teneriffa.


  En eloge till personalen, som kom ihåg mig efter 1 år och frågade hur det var med min syster (nr3) som jag hade åkt med året tidigare. Butiksbiträdet visste även vilket te jag ville ha. 






 Fyllde på det sista i burken nu av det underbart fylliga Cinnemon Punch.  Det är som att dricka guld, dyrbart, njutningsfullt.





 Hur jag än letar och frågar runt så finns det inte i Stockholm. 
 Blir dyrt att åka ner till Teneriffa för att köpa te.............







Lite lättare är det att hitta detta goda te som jag fick av min syster ( nr1), det är ett Choklad te.

Mums Bums...gott, fylligt en kall dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar