Pin it

11 november 2014

Handarbetsträff

I kväll träffades handarbetsgruppen på min arbetsplats. Vi är några stycken som ses en gång i månaden efter jobbet. Det handarbetas, pratas, pysslas och fikas.


Jag tycker att det är ett trevligt sätt att träffa sina kollegor på, det är avslappnat och man lär känna varandra på ett helt annat sätt. Det gör även att man förstår varandra och får ett lättare samarbete på arbetet. 

Igår hade jag på begäran med mig mina dockor.
 En kollega sydde en jättefin duffel till Monster High dockan.

Fick sen veta att dockan hade beställt en klänning i et trevligt sommartyg, hmm gissa vem som fick med sig tyget hem. 




Jacka klar
Just sådana små roliga kommentarer gör att vi skrattar 
 Vi kommer med idéer, tips och råd. De finns alltid en hjälpande hand om någon fastnar.

Nästa gång är det julpyssel och det vankas avslutning, då måste vi ju äta något tillsammans.

Förra året gjorde vi pizza på julavslutningen och på sommaravslutningen  hade vi jordgubbar
med vit choklad och champagne. Undrar vad vi ska hitta på i år?








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar