Pin it

3 november 2014

November är här

Ljusens tid.





November, mörk, regnig, varm eller kall månad
 En månad som många klagar på.
En månad som många säger sig klara sig utan.

Jag tycker synd om november. Alla månader är lika värda, alla månader behövs.

Lyktorna lyser flämtande i mörkret och regnet.








Jag odlade pumpor i mina lådor i somras. Lite kul det där,
 jag hade köpt lite prydnadspumpor förra hösten.
 Sen lade jag dem i mina odlingslådor för att multna ner och i våras så var hela lådan full med
 pumpa skott. Resultatet ser ni i korgen.
Det så varmt att pelargonerna fortfarande blommar.











Min kära lilla tomte som vaktar farstun.
 Han står där så stilla med armarna i kors, bestämd.


Regnrusket utanför gör att man vill mysa till det lite extra.
Inne sprider sig mysfaktorn i rasande fart.
 
Hoppas det blir kyligare snart


När kommer snön?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar