Pin it

29 november 2014

Pepparkakor



Tre gubbar, tre gubbar från pepparkakeland

Igår bakade jag pepparkakor och det var ett antal år sedan jag gjorde det sist.
 Degen tog slut alldeles för fort och jag tyckte att det var så kul.

Tomtar, renar, granar hjärtan och klockor trycktes fram i den utkavlade degen.
Minnen från barndomen kom fram.
Plåt efter plåt in och ut från ugnen.





Den ljuvliga doften spred sig i hela huset och tog bort den osande ostdoften.





 Mer deg ska inhandlas, för jag köper deg. Jag fick en ingivelse för sisådär 19 år sedan och gjorde egen pepparkaksdeg.

 Den tog aldrig slut!

Utegran är inhandlad av mannen och snart på plats med glädjespridande ljus.

Är inte advent en härlig tid ?

 Men var är kylan och snön?



Det är snart för sent....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar