Pin it

23 november 2014

Söndagstankar

Igår var jag och mannen min inne i stan och åt middag på El Classico med två av mina systrar och deras män. Det är en del födelsedagar denna helg och då passade vi på att fira lite extra.

Det var god mat och dryck och en väldigt härlig och trevlig stämning som jag inte upplevt på länge.
 Jag hade genuint riktigt kul och jag kommer att leva på denna kväll länge.

Tapas på El Classico

I vanliga fall är min lördagsunderhållning en kopp te, stickning och Så mycket bättre.
 I går var det Carola, artisten man fick tycka om i smyg och senare mer förklara, hon kan sjunga men...
Jag har alltid gillat Carola, så där, nu har jag sagt det. Jag har inte varit ett sådant fan att jag köpt hennes skivor eller lyssnat på alla hennes låtar, men jag har och gillar henne, det är något.

Så jag fick titta på reprisen idag och det var ju guld. Denna säsong är en av mina favoriter, jo men det är nog den bästa.
Love, som jag inte ens visste fanns innan programmet har en skön lite rockig stil, sen är det något med Familjen, jag gillar ju den typen av musik som han gör. Orup ja han är Orup, ingen mer förklaring behövs.
Kajsa känner jag endast igen från Tant Strul och det var inget som jag tyckte var direkt bra på den tiden, i så fall var det KSMB och Ebba Grön, men endast enstaka låtar.
 Amanda har jag alltid gillat sedan Idoltiden, faktiskt den enda Idolmedlemmen som jag nog gillat från början och då tittar jag inte på Idol, endast vid uttagningarna.
Jag gillar Amandas stil och röst.
Ola Salo, har aldrig gillat honom eller The Ark, men vilken gosse. Han har visat lite mer av sig själv och jag har hört han tolka andra låtar. Jag gillar honom nu, så kan det gå.

När Ola tolkade Carolas låt The Runaway så var det bara "pow" back to the youth och Sister of Mercy. Depprockens tid var min tid.
Jag lyssnade och faktiskt har aldrig slutat lyssna på mina stora idoler The Cure,
 jisses vad bra dem är !

I alla fall för att återgå till lilla Ola, jag diggade The Runaway han gjorde den lysande!

Tack!



Sofia Kyrka på Södermalm



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar