Pin it

30 december 2014

Besök på tomten

Nu är det svårt för dem små att hitta mat.
Vi har haft en massa besökare i dagarna.
Trastar både koltrast och björktrast,starar, gulsparv, gråsparv, pilfink, blåmes, talgoxe, duvor, skator, domherre och nötväcka.

Skulle inte vara förvånad om jag missat någon raritet eftersom man 
inte kan sitta och titta hela tiden.
Förutom att vi har det vanliga fröerna och talgbollarna även lite extra nötter så här till jul.
Vi har köpt lite lyxigare talgbollar så har vi även en ny variant som jag gjorde
 dagen innan jul (23 december). Jag tog svålet från skinkan och
 hackade i mixern med cocosfett och hasselnötter.
Den bollen gillade mesarna.







Jag har även slängt ut lite äpplen, dem röda gillas mest. Jag har borrat in lite nötter i äpplena och det verkade vara en hit.

I år har vi nog lyckats med smörgåsbordet även om hösten
 var lite svårflirtad så hittade fåglarna till oss nu när kylan kom.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar