Pin it

7 december 2014

Glögg


Drycken som hör advent och julen till.
 Något man längtar efter innan tiden har kommit och
något man blir lite less på när säsongen nästan är över.

Samtalsämnet brukar vara, vilken glögg är bäst?
Nya smaker för året, har du testat detta eller denna?

Jag provar gärna lite nya sorter, men favoriten är den enkla vanliga Blossa vinglögg.

I år har jag inhandlat två olika sorter, vinglögg och glögg 4,7%.








I går hade jag en kombinerad advents- och födelsedagsfika med glögg, pepparkakor och lussekatter.
När jag rotade runt i skåpet hittade jag en oöppnad flaska Vildmarksglögg alkoholfri från förra året.
 Jag fick även i present Årets Blossa glögg Lavendel 2014 och Morbergs glögg.

Nu har vi glögg hemma, vill jag lova.

En glögg jag tyckte om var Blossa Hjortron och armagnac, ett tag fanns det småflaskor i kartong med föregående års glögg, men det var ett tag sedan jag såg att det fanns till försäljning.


Trevlig Glögg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar