Pin it

21 december 2014

Färdiga sockor

Mannens sockor är nu klara!
 Har stickat ett par härliga sockor i restgarn.
  Det blev en salig blandning av färger och riktigt snyggt.  Jag har använt mig av Drops Alpacka garn.
 Jag har även gjort en ny design, alltid kul att pröva sig fram lite.

Nu har jag använt mig av dubbelt garn inte bara på häl-och tå delen utan även en bit in under trampfoten för att få det extra slitstarkt. Sen har jag på dessa sockor gjort intag för tån vartannat varv hela vägen istället för endast 3 gånger.



Just Alpackagarnet är så skönt att sticka i, det är drygt och det är skönt och mjukt att ha på sig.
Nackdelen är att det är handtvätt, men fördelarna väger ändå över.
Kan medge att detta är mitt absoluta favoritgarn.
 Eftersom garnet är så drygt så finns det fortfarande garn kvar, det känns i bland som om det aldrig tar slut. vilket i sig är en fördel, vissa garner slukas upp så snabbt.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar