Pin it

28 december 2014

Gul/brun krage i patentresår



 Jag har börjat att sticka på en ny krage med lyfta maskor i patentresår.
Till denna krage använder jag Drops Nepal, det är alpacka och ull.

Nu tar jag tag i att sticka mina projekt en efter en.
Jag har köpt på mig garner och sen har något annat kommit emellan och
 då har jag börjat sticka på det.

 Nu gör jag saker till mig, som jag tänkt.
Sen ska jag ta tag i mina tröjor igen och endast sticka små saker på tåget.
Jag måste sticka bort lagret.

 Lätt att man glömmer vad man tänkt göra med just det garnet annars.
 För planer det har man hela tiden, när man ser ett nytt garn ser man ett nytt projekt framför sig.

Hur många ufon har man inte liggandes ? (ufo=UnFinhedObjects)
Jag har nog 3 liggandes...

Det hör jag nästan jämnt, att någon har ett flera år projekt liggandes, jag har en tröja som påbörjades för 1,5 år sedan, men garnet köptes in redan 1 år tidigare än så.

...och jag är inte den enda .....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar