Pin it

26 december 2014

Man kan kalla det julpyssel, idag gör vi tvål

Annandag Jul, en perfekt dag att göra lite pyssel på.
Pyssel och det är jul.






Att endast sitta still är trist.
 Jag har fått lite inspiration att göra lite nya tvålar i olika former.
 Jag har testat lite nya varianter och utformningar.

Jag har även gjort en badbomb, en tvål men blandad med en badolja.

Nu gjorde jag endast tre olika tvålar, men dem är rätt stora.
Lite kul, när man stjälper upp tvålarna så ser det ut som stora kolakakor eller tårtor.






En grön äppeltvål med en gnutta vanilj,
en tvål i tvålen kan man nästan säga.

Ser väldigt läckert ut när man skär upp i små tårtbitar.


En scheavål med blandning
 av jul-och freshdoft.
 Ser ut som fyrkantiga små kolabitar.
Nästan så att man vill
 sätta tänderna i ....

Sen den rosa marängdrömmen som är en badoljetvål.











Det som är nästan är lite roligare det är att göra uppsättningarna för fotografering. 
Att komma på ett snyggt arrangemang.

Få till en snygg bild.

Att bara ta kort på en tvål rätt upp och ned är för mig inte lika kul. Visst tvålen ska vara i centrum, men visst blir det roligare och intressantare när det är lite mer uppriggat?



Fram med kameran och fotografera, det är inte så lätt det heller.
 Jag är ju inte lika säker med kameran som min man, inte för att jag strävar efter det heller.
 Men lite hyfsade bilder blir det nog allt.




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar