Pin it

11 januari 2015

C-vitamin boost




En riktig C vitamin chock kan man behöva i dessa konstiga vintertider när ena dagen är -10 ºC och andra +4 ºC man vet inte från ena dagen till den andra hur man ska klä sig när vädret slår om på eftermiddagen.

 Är det plusgrader när man åker till jobbet så räkna med minusgrader när du åker hem.
För att hålla mig frisk använder jag mig ofta av ingefära i maten.
Jag har smaksatt min egen honung som jag bloggat om tidigare, den med ingefära.



Så förutom att äta ingefära är en annan favorit att basta.
Det rensar inte bara tankarna och är meditativt det är även bra för hälsan.Men .............                                               




I går gjorde jag en härlig apelsindrink.
Pressa ett antal apelsiner, häll juicen, fruktkött, 1 st ägg, 1 krm malen ingefära och 1-2 krm malen kardemumma i en mixer.
Mixa en liten stund.
Häll upp den skummande juicen
i ett glas.
Drick och njut.
krm = kryddmått
st = styck




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar