Pin it

17 januari 2015

Inget pysslande !

Senaste tiden har endast bestått av mycket jobb och långa dagar så när jag har kommit hem har jag varit totalt slut och bara velat sova, detsamma på helgerna.
     Resultatet är inget pyssel !!

Jag har knappt haft ork att sticka på tåget
utan bara suttit och sovit.
 Men jag har kommit en liten bit på väg med tågstickningen som är ett par benvärmare i raggsocksgarn.
 Jag har så många sockor så jag beslöt mig för att göra benvärmare i stället då jag ofta har ont i mina små framben.
Ena benet är klart och jag har påbörjat det andra.


Hemma är sommarens påbörjade tröja igång igen och nu har jag äntligen blivit klar med framstycket. Då jag knappt inte orkat sticka på kvällarna eftersom jag kommit hem så sent så har framstycket tagit sin lilla tid.

Nu ska jag i alla fall börja med ärmarna, ska sitta ner idag och skriva upp radantalet på färgerna.
Mönstret jag följer är endast randigt med 2 färger och jag har valt att arbeta med 4 färger.


Tiden går och snart är Syfestival i Stockholm igen, den 13 februari börjar det..

huuuu fredagen den 13e........
13-15 februari håller det på, jag ska passa på att gå redan på fredagen då jag har möjlighet att flexa och detta är nog sista gången som jag kan gå en fredag. Jag byter snart jobb och då är det lördag som gäller, då alla andra är där. För på söndagen, då är det rätt utplockat, fast i och för sig kanske man ska gå söndag innan stängning, då blir det rea på det utställarna inte vill släpa med sig hem...aja den dagen den sorgen i oktober .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar