Pin it

6 januari 2015

Hudkräm/lotion, mumma för kroppen

Idag gjorde jag en egen hudkräm.
 Smörjde in mig direkt, inte alls kladdig utan den gick in i huden på en gång.

Doften är mjuk och lite nötig.


 Nu gjorde jag bara en liten provburk, men om den fungerar ska jag göra en i större skala samt registrera hur mycket av varje jag ska använda mig av och så klart prova lite olika innehåll.

Nu använde jag mig av kokosolja, kokosfett, macademiaolja, sheasmör och manukahonung.


Jag har även provat kokosolja som en inpackning för håret.
 Håret känns nu smidigt och lent. 







Jag behöver verkligen små burkar.
Varför har jag kastat tidigare?
Nu när jag behöver burkar, ja då har man inga. Så är det. Jag hade en liten gammal  burk som innehållit läppbalsam som jag diskat. Jag behöver fler.....







Varför är det så svårt att hitta tandkräm som inte innehåller Limonene ?

 Det verkar bara vara det riktiga Apoteket som har ett stort sortiment av parfymfria produkter inklusive tandkräm.





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar