Pin it

5 januari 2015

Restips ; Stockholm Sveriges Huvudstad

Stockholm,  vår huvudstad.
Inte bara shopping, trångt, folk överallt, bilar, rödljus och storstad.


Utsikt från Stadshustornet Fotot är taget av min man Magnus
Det finns mycket att se, Gröna Lund, Skansen, Slottet, alla museer, Kungsträdgården, Fjällgatan, Fåfängan med mera med mera.

Gör en turist i sin egen stad, man hinner se mycket som man kanske inte annars gör.




Skyview Globen Fotot är taget av min man Magnus

Ta en tur till Globen, åk Skyview, riktigt läckert. Vilken utsikt över hela staden !
Man står i en bubbla och åker upp över Globens ena sida upp mot toppen  och sedan ner igen.




Stockholm by Sea Fotot är taget av min man Magnus

Ta en tur med båten, det finns många båtar att välja på. 
Stockholm är vackert med allt vatten, gröna öar.





Passa på att promenera i staden, alla parker, Kaknästornet.
 Ta er till Stadshuset och gå en visning samt passa på att gå upp i Stadshustornet (öppet endast vissa månader)
Det är många trappsteg, många trappsteg, men det är värt det.



Stadshuset, Stockholm Fotot är taget av min man Magnus

Tornet fortsätter upp Fotot är taget av min man Magnus










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar