Pin it

18 februari 2015

Restips Berlin

TV tornet Alexanderplatz Fotot är taget av min man Magnus



Berlin, en stad man kan återvända till. Bara 1,5 timme bort med flyg, 
så nära men ändå så långt borta.

Jag har varit i Berlin ett par gånger.
Jag har sett olika saker under mina resor.



Tyska teatern





Den första resan var jag turist, såg allt på 4 dagar, 
den andra resan var det bara shopping jag såg alla affärer på 2,5 dagar.

Det finns mycket att se i Berlin, det är en otroligt historierik stad.
Operahuset


Alla har olika intressen och vill se olika saker.
 Berlin erbjuder shopping, barer, museer, parker, monument och mur.

Försök se det mesta, ta er tid och planera, man hinner om man planerar.
Glöm inte TV-tornet, vi var där när dom öppnade och var först in, 
fick plats i restaurangen och passade på att inta frukost.
Ta gärna en promenad i parken Tiergarten och sedan promenera längs Under den Linden.

Bra skor är ett måste, glöm inte att pausa emellanåt och ta in lite energi.



Treptower Park Fotot är taget av min man Magnus
Hissen upp i TV tornet



Check Point Charlie
Treptower Park





Berlin Zoo





Stasi Museum

Sowjetisches Ehrenmal Tiergarten

 Preussiska segermonumentet Siegessäule
Brandenburger Tor



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar