Pin it

11 februari 2015

Restips Öland

Ölandsbron 6072m lång  Alla foton är tagna av min man Magnus
Öland


Bara att åka över Ölandsbron är en utflykt i sig om man inte åkt där hundra gånger tidigare och det är en vana.




Öland tycker jag är vackert, det känns lite som utomlands men ändå inte.  Det är inte så långt att åka dit heller.

Det finns sandstränder och den vanliga härliga stenstranden.

Konstiga knotiga tallar, ångtåg, alvaret, fornborg, ett vrak, väderkvarnar, rökt fisk och mycket mer.


Tallar, Ölandsvindar Alla foton är tagna av min man Magnus


Man kan campa, tälta, husvagn eller varför inte husbil, man kan även hyra stuga.









Långe Erik Alla foton är tagna av min man Magnus

Sen har du ju fyrarna Långe Jan och Långe Erik,
jag har varit uppe i båda.



Men vem är vem nu igen?

Jo Långe Erik är fyren som ligger på Ölands norra udde.

Långe Jan ligger på Ölands södra udde.



Solnedgång i Byxelkrok Alla foton är tagna av min man Magnus



Byxelkrok, man köper rökt flundra och sitter på en sten ätandes nyrökta flundror och inväntar solnedgången.
Helt magiskt.



Raukar på Öland Alla foton är tagna av min man Magnus

Det finns mycket att upptäcka på Öland. 
Läs på och glöm inte att boka stugan i god tid.


Kalmar Slott Alla foton är tagna av min man Magnus







Missa inte Kalmar när ni åker till Öland. Kalmar har mycket att erbjuda men det är lätt att man bara åker förbi. Kalmar slott är väl värt att besöka.





Alla foton är tagna av min man Magnus




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar