Pin it

11 februari 2015

Tågstickning

En klar, nästa på tur.
Jag har blivit klar med ena benvärmaren.

 Jag tyckte det var lite tråkigt att bara göra resårstickning hela tiden.
 Tänkte att jag provar något nytt så att det bildar ett mönster.

Resultatet blev att det ser lite vridet ut.

Garnet jag använt är ett vanligt akrylgarn.

Jag började med att lägga upp 48 maskor på 5½ 40 cm rundsticka.
Fortsatte sedan första varvet med 2 rm, 2 am.
Sticka sedan 5 cm.

Sticka sedan 2rm, 1am, 1rm
Sticka sedan så i ett par till tre cm.
Sticka sedan 1rm, 1am, 3rm.
Sticka sedan så ett par till tre centimer.

Flytta hela tiden am och avsluta arbetet lika början med resår, 2rm, 2am i 5cm.

Avmaska i resår.


Jag gjorde ett avbrott i mitten med resårstickning.

Fortsättning följer när nästa är klar och fler bilder kommer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar