Pin it

30 mars 2015

Nysydda klänningar

                                                                   Klänningar

Se vad jag har gjort !
 En strandklänning, tyget fick jag i höstas av en kollega under handarbetskvällen.
 Jag har för mig att jag bloggat om det tidigare.

I alla fall så föll andan på att sy lite granna.

Det blev faktiskt en kjol till Sindy och två klänningar till Monster High.

Jag är faktiskt lite stolt då sy, symaskin och jag inte är något vidare kompisar.
Men man måste ju prova och testa.




Den gråa klänningen är gjord av tyg från en gammal tunika som jag inte använder och fållen är från en lampskärm.
 Sindys kjol är från samma tunika.




Den vita klänningen med frukter och gult band upptill 
var det jag fick av min dåvarande kollega.
 Jag har ju bytt jobb sedan dess.

Ja det blir till att sy lite mer tror jag. 
Det här var ju kul :)








Fotograferat har jag gjort också med min systemkamera ,
så alla kort är tagna av mig Susanne.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar