Pin it

6 april 2015

Hornborgasjön

Strålande tider, natur, fåglar, djur.
Gillar man natur, vandringsleder och fåglar, då finns det hur mycket ställen 
som helst man kan besöka.


Man behöver inte sitta still och titta på en fågel, man kan promenera längs vandringsleder samtidigt.

Jag kan inte sitta still, 
det blir för kallt och långtråkigt.

 Men får jag promenera en liten bit så blir det mycket roligare.







Påskhelgen gav mersmak, liksom sommarens vandring i Svenska fjällen.


Förra årets påskhelg, då var vi också ute i naturen.
Då satt jag på långfredagen kl 5,20 ute i ett fågeltorn, dimma överallt, såg ingenting men hörde alla sångsvanar och gäss.






Jag frös och det var allmänt trist. Påskdagen var trevligare, vi satt och fikade på en nedfallen trädstam i en glänta kl 8 på morgonen, solen skiner, hackspetten hörs i bakgrunden.


Kombination av promenad, utflykt och fågelskådning passar mig utmärkt.

Jag gillar att ta " runtomkring " bilder.
 Jag försöker se naturen, detaljer man missar.

Talesättet, "jag ser inte skogen för alla träden" kan ibland vara till pass.


Jag försöker leka fram bilder, testa lite nya saker som jag inte tagit kort på förut.

Det är jag som tagit alla bilder i detta blogginlägg.














Jag är glad att jag fick kort på Tofsvipan och Talgoxen, det mystiska som är bakom grenarna, den vackra hunden som ser ut som en varg, gåsen, sångsvanarna och skrattmåsarna som sitter på taket.











Snart är påsken och ledigheten slut för denna gång.

Få se vad nästa helg erbjuder.
Nya promenader?
Vila ?

En sak är säker, tvätta kläder.
Det gör jag varje helg, så även idag.
Nu är maskinen klar.

På återseende.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar