Pin it

18 april 2015

Leksaksmuseet

Strålande väder i Stockholm idag.
 En liten promenad längs kajen och titta på färjan som tuffar fram.

Vi väntar på att museet ska öppna.

 Det är Leksaksmuseet som står på menyn.
Väl där inne så måste man gå igenom Spårvägsmuseet, det är lite bra 2 museer i ett. Än så länge. Huset ska rivas, Leksaksmuseet ska bort, skriv på protestlistan.

I alla fall målet är  Leksaksmuseet, dockor, från alla tidsepoker. Däremot blev jag nog lite besviken på att ingen Sindy fanns med.
Men det var en stor docka där med en rosa klänning, jag hade en sådan samt min svarta stora häst, de var också där.
HelaBarbapapa familjen, dem har jag någonstans.

Jag har ett eget museum hemma på vinden.
 Kanske kan vara intressant?

Alla dockskåp och dockhus, bilar, tåg. gunghästar och dockvagnar.
Alla tidsepoker, nya som gamla, älskade leksaker.

Jag blev lite nostalgisk och ledsen. Som vanligt är jag så känslig och börjar tänka.
Stackars alla andra leksaker som bara kastas och förstörs, ingen bryr sig.
Vad händer med mina gamla saker som jag sparat?
Mina dockor, hästar, bokmärken, djur, hästar igen, ännu mer hästar, alla vykort jag sparat.





Spårvägsmuseet, stackars hästarna som drog spårvagnen, måste varit slitsamt, gamla bussen när man var liten.

Jisses jag är så gammal så det jag varit med om eller har lekt med finns på museum.


Jag går alltid in i presentbutiken när jag är på museum och kollar runt lite.
Många gånger kommer jag ut med en lite på.
Även så idag.
Jag köpte jättefina vykort inne på Leksaksmueet, vykort från förr, lite roligt var att ett vykort som jag inte köpte dock, det var min blåa tavla med måsar.

Ute i presentbutiken köpte jag i alla fall en WWbuss till min gudson. han gillar bilar.
Han kanske blir som den killen som donerade sina 1400 bilar till museet, 4 montrar.







Solen skiner, dags att ta en promenad, det är stegtävling på jobbet. Mitt lag ligger 3a av 5, så...det är bara att gå.....

Popcornen min man poppat lockar också...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar