Pin it

20 april 2015

Soppa till lunch

Har lagat en sådan god soppa som jag ska ha med mig till lunch.
 Man tager vad man haver, sa Cajsa Warg, jag hade några
potatisar, några buketter blomkål, en halv gul lök, en bit sötpotatis och en bit butternutpumpa.

Kokade alla grönsaker mjukt i grönsaksbuljong, hällde sedan av en liten del av vattnet.
I med allt i mixern, en skvätt grädde, lite muskotkrydda och mina torkade örter, mixa till en slät soppa. Mums mums.

Hade inga bra burkar att hälla upp soppan i, men glasburkarna får duga att transportera soppan i.

Jag tycker det är kul att göra olika soppor, man kan prova sig fram på ett helt annat sätt än vanlig mat.
En annan favorit soppa är att göra frikadeller och sen koka en tomatsoppa med majs och risinoni.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar