Pin it

23 maj 2015

En vanlig lördag eller?

Nja nästan, förutom att i kväll är det Eurovision Song Contest och vi måste ju heja på Måns som tävlar för Sverige.

I dag har jag även hämtat ut paketet med mitt nya förvärv
från Tradera, Törnrosa.
En jättesöt docka från Mattel 1999.

Jag har tagit fram mina 2 Tuttidockor som har varit med om en del. Deras händer är som klippta.
Nu har jag fått docklera av min kära väninna och nu ska jag ge mig på och forma nya händer till dom.
Håret är avklippt i luggen, inte så mycket att göra åt.
Upptäckte att jag inte hade ett endaste klädesplagg till dessa små så det var bara att skriva mönster och sticka på.

Jag kommer att lägga upp mönstret till alla 3 klänningar så fort jag har renskrivit, just nu är det bara en massa kladd i ett kollegieblock.

Tutti hade en tvillingbror Todd och dem båda är småsyskon till Barbie och Skipper.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar