Pin it

24 maj 2015

Pyssel Pyssel och pyssel

Stora pysseldagen eller pysselhelgen kan man faktiskt säga.
 Jag har köpt en massa skor på Tradera, alla var gula.
Jag ser möjligheter direkt.

Måla och spraya.

Jag har först slipat lite med sandpapper enligt min mans goda råd.
Sen har jag sprayat skorna med en primer och sedan med en färg.
Ska låta torka och sen spraya på en del kala delar.
Efter det ska jag spraya på lack så att det blir mer hållbart.

Passade på att spraya några brickor samtidigt,









På handarbetsträffen häromdagen fick jag veta att jag ska vara en del av julmarknad.
Ja det är bara att sätta igång med det pysslet så att det finns något att sälja.
Vad ska jag göra?
Jo enligt mina underbara före detta kollegor ska jag göra julkort och sockor, sen har jag ju en del tvål som jag kan sälja med, Barbie - och Monster High kläder.

Nu ska det inhandlas saker till detta.

Jag funderade på att baka fudge och sälja.  Kan det vara något?
Jag måste köpa fint papper också.

Nu ska ska jag sticka lite och sy på knappar på klänningarna till Tutti dockorna.

I morgon kanske jag ska sätta igång med mina tavlor?






Ovan har jag målat bollar av kork, ska göra nyckelringar.

Saknar min lilla systerdotter, undrar när hon vill komma och hälsa på moster?
Vi skulle kunna pyssla en massa.
Systersonen är lika saknad, han skulle ha varit med på spårvägsmuseet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar