Pin it

30 juni 2015

Julkort mitt i sommaren !

Japp, ska man sälja till julmarknad så måste man börja tid.
Det tar en stund att skapa saker.

Sen har man annat att göra också, så när jag får tid ja då gör jag julsaker till julmarknaden.

En första laddning julkort är klara.
Nu har jag inhandlat mer material så att jag kan börja tillverka nya kort och i en ny stil.
Det är bra med en liten blandning, alla har ju olika stilar fast jag tycker mig märka att när det gäller julkort ska det vara den gammaldags traditionella stilen som går hem mest i stugorna.

Jag personligen föredrar att få ett julkort i pappersformat i min brevlåda än ett sms.
Sms, det kan man skicka som en fråga eller snabb prat med någon.

Hälsningar..mmm ring eller skicka kort, det ger mig mer och det är därför jag gör likadant.
 Det är roligt att få kort och det är roligt att göra och skicka kort.
Jag märker att det är uppskattat av vänner, familj och bekanta när dem får ett handgjort eller
 faktiskt köpt kort.
Det är så mycket opersonlig tid idag i alla fall så det traditionella som var på väg att försvinna kommer tillbaka.
Aldrig förr har det väl pysslats så mycket i svenska stugor som dem senaste åren.



Det finns ju alltid en tanke bakom kortet, motivet speglar lite vem det är till.
Jag tänker alltid på motivet och vem det kan tänkas skickas till när jag köper vykort eller gör egna.

Ser jag ett kort med änglar = mamma, lilla My = Svägerskan eller syster (gillar lilla My), söta djur typ Hello Kitty = syster, Hästar, Rapunzel = Systerdotter, Bilar, rymdvarelser = Systerson, Ugglor = Svärmor.


Så där håller det på.

Alltid en tanke.
Vem är detta till?



God Jul

eller.... Glad Sommar !














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar