Pin it

7 juni 2015

Veckan som gått - Nya garner

Rest- och nya garner i en härlig mix.
Veckan som gått har varit intensiv inte minst på jobbet, långa dagar och långa resor.
Det tar ut sin rätt, jag är trött, slutkörd.
 Förra helgen var jag och träffade en före detta kollega, det ösregnade hela dagen tyvärr.

Denna helg har det bara varit vila, det behöver min själ.
 Jag har i alla fall hunnit med att pyssla lite grann.

Skorna som jag målade om till Barbie är klara, jag har hunnit iväg och handlat garn, 2 gånger till och med fast i olika butiker och i olika delar av stan. Man måste passa på när det är rea.
Visst är det vackra färger?


För några veckor sedan köpte jag även ett popcakes kit. Det ska bli kul att baka dessa och eventuellt ha med på marknaden, man kan ju göra dem röda och gröna i julens färger.
Tänkte även ha formen som en hjälp när jag gör praliner, fast formen är aningen lite stor.

Jag har även beställt en massa roligheter från Panduro.
Väntar med spänning.




Jag har nu börjat sticka sockor till julmarknaden, jag har även planerat vad jag ska göra mer till marknaden.
Ett par sockor är redan klara, damstorlek i ljusblått och svart,  Drops Alpaca
Ett halvt par röda sockor i Rött, Drops Karisma, dem bör bli klara i kväll.

Sockor och handledsvärmare.
Fudge av vit- och mörkchoklad och även en mix, ska läggas i fina påsar.
Julkort
Tvålar i olika former.
Tomtar av cernitlera eller annan snabbtorkande lera.


Hinner jag allt detta och mäktar jag med att göra alla saker?
Vi kanske kan göra tomtar tillsammans på handarbetsgruppen?
Det vore roligt tycker jag.

Nedan bilder på 3 ommålade skor som varit gula.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar