Pin it

22 juli 2015

En vanlig semesterdag - ett evigt pysslande

Det som är skönt med semester är att man kan ta dagen lite som den kommer.
Är det fint väder eller så där lagom.
Man anpassar sig vad man kan göra beroende på väderlek.
Vi gör det i alla fall. vi har ett schema eller en lista på vad vi tänkt göra, vi vet nte bara när.
 Jag har plockat in eller skördat lavender som ska få torka. Ska sedan pressas till tvål och eller bytas 
ut i påsarna jag i skåpen.





Jag har även skördat lite mer örter som ska torkas och sedan läggas i kryddburkar.




Jag har målat burkar med sprayfärg. Det får man passa på at göra när solen är uppe, sedan har jag klarlackat burkarna och tagit bort filmen för mönster.
Det ör ett pysslande och det tar tid innan det är klart.


Honungsburkar klara.
Jag har smaksatt min egen honung som jag sedan har i dessa små burkar,
Den till höger ska min mamma få fylld med honung.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar