Pin it

23 juli 2015

Göra en tavla eller två

Att göra en tavla - göra ett felsteg eller klanta sig som vi svenskar säger.
Fast jag har gjort en tavla , inte klantat mig.


Började med att köpa tavelramar på IKEA, sen har dem legat ett tag.
Nu har jag haft tiden att ta tag i tavelarbetet samt att vädret inte varit det bästa att vistas ute i. Då är det mer legitimt att sitta inne framför skrivbordet.

Jag började först att klippa ut en kartongbit som jag sedan målade med svart blackboard paint.
När det hade torkat så limmade jag fast väl utvalda knappar.
Resultatet är denna tavla.


Jag påbörjade en tavla till.
Jag har målat ett vanligt papper med blackborard paint och låtit torka.

Sedan har jag limmat fast väl utvalda knappar på den svarta biten, samt på den vita passepartouten. 

Resultatet är två snygga egenhändigt gjorda tavlor.

Konst när det är som bäst !


Moderna Museét nästa!.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar