Pin it

5 juli 2015

Kattvakt åt Siri

Siri, 
Siri Diri.

Syster har semester, Siri får komma hit.

Semester det med.

God mat, smek och kel.
Katten har det bra.
Blir lagom bortklemad.

Lite hyss hittar hon på

Nu dammsuger dom, bästa gömstället är bakom väskorna i klädkammaren. Hur kom hon dit?




Det är lagom tröttsamt att gömma sig, efter allt städ stå hej måste jag sova.
 Jag säger till när jag är törstig, Ni kan inte missa det, det hörs riktigt väl.






Siri är rolig hon ska alltid dricka ur kranen i tvättstugan.



Jag har mina favoritplatser.
Ibland vill jag bara var i fred.

                                              


Jag hittar på hyss också, förutom att dra fram en massa saker och leka så
vågar jag mig på nya äventyr.

Fläkten har varit lite läskig.
Men jag bryr mig inte längre, jag går förbi den.
Dörren är öppen




Jag känner luft !!!!


                                                  Jag trycker lite till med tassen


Se altanen, gräsmatta


Fan, hon kom på mig.





                         När det är dags att åka hem ligger jag avvaktande på sängen.
Jag gillar inte att sitta i buren och åka bil.
Jag ser förskräckt ut, jag vet att det är något på gång.

Mina saker börjar packas ner.

Nu är jag hemma och det är skönt.

Borta bra men hemma bäst.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar