Pin it

17 juli 2015

Skogens guld...

Idag tog jag mig en tur i skogen, dels för att se om det är svamp på gång dels för att få lite blåbär.
 Jag hittade lite grann av skogens guld, kantarellerna är på gång.
Lite till...

Man får ge sig till tåls.

Jag hittade äntligen ett ställe med blåbär.
Där jag varit tidigare har jag inte ens sett en blomma.
Men äntligen, lite blåbär.


Jag fick några liter.
Har fryst in till senare och vi var ju tvungna att smaka.
Blåbär med grädde till lunch, det satt fint.

Jag tycker att flytande vispgrädde och blåbär är godare än blåbär och mjölk.

Det var inte så fasligt mycket mygg heller.
Fast det varit så blött, då brukar dom ju frodas.








Nu är det dags att fortsätta med skördandet.

Det blir andra blogginlägg...

En härlig promenad i naturen fick jag idag i alla fall.

Det kliar överallt trots dusch, men det är väl baksidan.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar