Pin it

26 september 2015

Jobbiga sockor..!

Har stickat ett par damsockor i rätstickning.
Sockorna såg roliga ut på bilden och mönstret det tänker man inte på så särskilt.

Jag började i alla fall att sticka och det gick låååångsamt, så långsamt.
När äntligen socka nummer ett var klar, suck så var det ju en till att sticka.

Jag vet inte hur länge jag höll på med dessa sockor hemma på kvällarna.
Men för ett par dagar sedan så blev paret äntligen klara.

Det blir nog inga fler par av det mönstret, inte ännu i alla fall och inte när jag har tidspress att sticka så många par sockor jag kan innan marknaden.

Som sagt rätstickning i all ära när man stickar på vanliga jumperstickor, men  på strumpstickor!
Näe, rätt varv, avigt varv, rätt varv, avigt varv....efter 30 varv..rätt varv, rätt varv, avigt varv..nej fel !
göra om göra rätt .....

Men dom blev rätt fräcka, annorlunda.

Tråkiga att sticka, men roliga att äga :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar