Pin it

20 september 2015

Surströmmingskiva en vanlig torsdag


I torsdags var jag bjuden på strömming.

 Det var riktigt trevligt,

Skivan hölls på mitt gamla jobb och jag fick träffa några gamla kollegor.
Vi var några inbjudna som har slutat och det är det som är kul att sådana här träffar görs så att man får träffa varandra i goda vänners lag.

Vi hade tur med vädret må jag säga, efter att det har regnat konstant sedan arla morgontimmar så sprack det upp himmelskt så att vi kunde sitta ute i denna ljumma septemberkväll.

När fisken, tunnbrödet och den goda mandelpotatisen avnjutits till ett glas mjölk dukades allt bort och vi avnjöt en äppelkaka med vaniljsås till efterrätt.


När vi var på väg hem så började det regna igen.


Tack för en trevlig kväll och jag tycker att det var kul att någon tog över stafettpinnen efter mig och fortsatte med denna tradition.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar