Pin it

31 oktober 2015

Alla Helgons dag - Allhelgonadagen

Som vanligt har jag varit iväg och tänt ljus denna dag.


 Det är idag vi vaggas in i ett lugn, tänder ljus och tänker lite extra på våra nära och kära, inte bara levande utan även döda. Våra förfäder, föräldrar, syskon släkt och vänner.

Nära och kära.
Vi sörjer, tänker och minns.






















När höstmörkret faller på så ser man den flämtande ljuslågan som lyser upp
den nattsvarta stjärnbeströdda himlen.


Varje år har jag med mig ett par extra gravljus.
Istället för att gå till minneslunden där alla sätter sina ljus sätter jag dem på gravar som inte verkar ha några besökare.

Graven bredvid mormor och morfar har varit utan blommor och ljus i många år nu.
Varje år sen några år tillbaka får dem ett ljus en dag om året.




Jag har gjort lite höstfint hemma och jag har tänt ljus inne och ute.







Västerhaninge kyrka


Välsignelsen


Herren välsigne dig och bevare dig.
Herren låte sitt ansikte lysa över dig och vare dig nådig.
Herren vände sitt ansikte till dig och give dig frid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar