Pin it

1 oktober 2015

Måla om krukor - hinkar

Mina fina hinkar har börjat rosta !
Trist.

Det värsta är att rosten kommer på
altangolvet och färgar träet.

Den ena fina zinkhinken fick jag för 5 år sedan av min syster som inflyttningspresent, det var en fin murgröna i den.
 Murgrönan växer så fint på framsidan.
Hinken har varit jättefin varje år med vackra blommor i.


När min man fyllde år för några år sedan fick han en jättefin zinkhink med vackra blommor i av min mamma.
 Hinken har tyvärr börjat rosta helt ofantligt mycket.

Nu var jag och bläddrade i kataloger, jag är en sådan som gillar att bläddra i en riktig katalog i papper. Då kan jag sitta i lugn och ro och bläddra fram och tillbaka.
Då såg jag av en tillfällighet i Slöjd Detaljers senaste katalog Hammarlack och Grafittipasta.




Nu har jag börjat att måla båda hinkarna med både pastan och hammarlacken,
Det kommer att bli skitsnyggt när det är klart.

 Inget mer rost!


Jag kommer att få måla några lager.

Men det kommer att bli bra till slut och hinkarna
får några fler år på nacken.

Grafittipastan går att använda på en massa andra saker.
Nu ska här baddas.




Sen kommer jag att kunna ha blommor i hinkarna igen.


Lekakulor i botten och sedan jord med lekakulor allt för att vattnet ska cirkulera.
Sedan i med blommorna och vattna lätt.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar