Pin it

10 oktober 2015

Omlott tröja till Bratz & Tutti

Har stickat en omlott tröja i härligt röd färg.
 Den var rätt pillig att göra då allt är så smått.
Nystickat till Bratz Jade  av Susanne

Jag har ändrat i mönstret då jag tyckte att kanten i ärmarna var för smal och det var svårt att få på koftan eller omlott tröjan.

Jag har redan stickat en tidigare men gav bort den till Tutti, se nedan.
Den passade bra till hennes röda klänning.

Den ändringen jag gjorde var att jag ökade 2 maskor på sista varvet innanför kantmaskan i båda sidor. Sedan lade jag till ett varv resår (1rm, 1am) innan jag maskade av i resår.
Så två varv lade jag till på mönstret på ärmarna.

Jade, tyvärr har jag inte listat ut vilken verion hon är.

Jag ska ge mig på och sticka en till, men då förlänga tröjan eftersom en Bratzdocka är lång.


Tutti med en stickad omlott tröja och en röd klänning
 Bratz mönster nr 95

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar