Pin it

22 november 2015

Fågel coctail

Idag gjorde jag lite gott till fåglarna.
 En coctail bestående av jordnötssmör, cocosfett, mandelmassa, brödsmulor och hackade nötter.
 mixa och blanda i hop o och rulla ihop till bollar.

Jag hann inte gå ut med godiset förrän det var borta.

Det går åt mycket mat och fett just nu för dem små. Det är kallt och redan ont om mat på grund av den kalla våren så har djuren redan under höstens början ätit upp det lilla av bär och frukt som fanns.

Runt januari brukar haren vara här och äta upp nyponen i buskaget.
Nyponen är uppätna för länge sedan.
Jag har kvar kaninmat från i vintras och det kommer att behövas mer kan jag lova.


Vi har redan köpt på oss fågelfrö och nötter, men jag ska även handla på mig äpplen.
 Det har varit ett dåligt äppelår så tyvärr har jag inte ens kunnat plocvka fallfrukt till vintern.



Vintern är på gång.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar