Pin it

29 december 2015

Det blev en scarf/halsduk

För någon dag sedan började jag att sticka en rostbrunröd scarf.

 Jag lade upp 34m på sticka 11 och stickade enligt mönster

Varv 1 ; 3rm, 2am varvet ut
Varv 2 ; 2rm, 3am varvet ut

Sticka till önskad längd.
Maska av löst enligt mönster.


Garnet jag använt mig av är en blandning.
Nu har jag köpt till ett mohairgarn som jag haft dubbeltråd på.
Annars är det en blanding av garner, det finns att köpa färdiga nystan, men varför inte göra egna?
Mycket billigare och man kan få nytta av ett antal restgarner.


Låt fantasin flöda.



English
Rätmaska, rm = Knit across
Avigmaska, am = Purl across

Cast 34 stiches at needle 11mm.
Row 1; 3knit across, 2 Purl across, continue the pattern the row.
Row 2; 2knit across, 3purl across, continue the pattern the row out.

Knit the pattern to wishful lenght.
Cast of loosely according to pattern.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar