Pin it

21 december 2015

Fröbröd eller....

Fröbröd, fröknäcke

Det är väldigt på modet att göra sånt just nu eller köpa.
 Fick ett recept av en kollega för ett tag sedan på ett gott fröbröd.

Hittar inte receptet just nu, men tänkte jag hittar på ett eget och prövar mig fram.
Nästa gång ska jag låta smeten vara inne längre, mycket längre men på svagare värme.

Hur som jag gjorde så här.

Sätt på varmluftsugnen, prova er fram.
Kanske runt 80-100º, jag hade 220º

I en bunke blandade jag;
2 msk keso ca
riven ost
pumpafrön
linfrön
sesamfrön
malet havssalt
olivolja
mortlad torkad oregano, timjan och mejram från mitt eget kryddland.
Rör om ordenligt till en smet.












Bred sedan ut smeten i en ugnsfast form klädd med bakplåtspapper


Ta sedan ut formen och låt svalna. Skär sedan upp i bitar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar