Pin it

20 december 2015

Grön tröja del 3 - Klar

Nu är äntligen tröjan klar.
 Den gröna i ull som jag har stickat på rundsticka.

Mönstret är från Drops garnstudio 88-3 top.
Det är 3 olika garn som går åt till denna, Drops Safran, Drops Vivaldi och Drops Glitter.

Jag frångick mönstret lite granna, jag stickade längre än vad som stod i mönstret innan jag började maska av för ärmhål.

Stickmönster har en tendens att vid större storlekar endast öka lite granna i längd för att man förväntas vara lång.
Nu är ju jag lite bredare och sedan har jag fått mage, och då gör jag alltid tröjorna längre så att magen får plats.  Det är inte kul när tröjan åker upp och lilla magen visas.



Hur som, det tog inte så jättelång tid att sticka och om jag hade haft mer tid om dagarna hade den varit klar mycket tidigare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar