Pin it

1 december 2015

Honung mot förkylning

Förr sade man alltid att ett äpple om dagen håller doktorn borta från magen.
Ja jag vet inte om det är sant eller inte, men
honung hjälper i alla fall mot mycket det vet jag.
En naturens underverk.

Jag brukar smaksätta min egen honung och jag använder den ofta i förkylningstider.
Nu börjar den ta slut och jag gav mig på att göra en ny burk.

Häromdagen köpte jag på Apoteket, det riktiga apoteket alltså, pepparmynts olja.
 Jag handlar varje år apotekets senap, jisses vad god den är och jag brukar blanda den med andra senapssorter till griljeringen av skinkan.

I alla fall Apoteket har en del bra varor, det var ju där man förr i tiden och även idag köpte kanel, vaniljstång, lakrits, flytande glykos, senap, saffran och ja Gud vet allt.

Nu köpte jag inte bara senap utan även pepparmyntsolja.
 Jag hackade i min maskin torkad ingefära, sedan i med den i honungen, några droppar pepparmyntsolja och vips en perfekt honung mot förkylning som kommer att öppna näsan direkt.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar