Pin it

28 december 2015

Outdoor kläder, var httar jag dem?

Har varit ute och promenerat, ena dagen 0º och 5 km, andra dagen -6º och 3,42km.
Det var varmare andra dagen tyckte jag, när kylan kommer då är det vindstilla.
Denna blåst, det har blåst och blåst, isande vindar.

Tankarna går gick till fritidskläder igen.
Varför är det så svårt att få tag på sådana kläder när man är kurvig?
Om jag vill ha Trekk byxa måste jag ta en stor storlek som inte är större egentligen utan har bara längre ben. Jag får köpa strechbyxor, det är sommarbyxor och jag fryser ihjäl om
 jag har dem på mig nu.

Vill jag ha täckbyxor är det etter värre.
Jag köpte för några år sedan på en välkänd sportbutik, som vanligt är personalen inte direkt serviceminded och förstår inte problemet. Oftast vill dem bara prata med varandra om vad dem ska göra i helgen eller hur helgen har varit, fester och liknande.
Hur som, jag fick tag på ett par täckbyxor, som jag inte använder.
Dem går över min rumpa, men dem är 20cm för långa, vem åker skidor eller går ut i sånt?
Har samma problem med regnställ.

Frågan är, om man är kurvig får man inte ha ett fritidsliv då?
Får man inte åka skidor, vara ute i naturen, vandra eller göra andra fritidsaktiviteter?
Är vi dömda att ha ett liv i stillhet eller är det tänkt att vi ska gå nakna?

Det finns nu vissa designer som gör kläder för kurviga kvinnor. men jag har inte hittat några outdoor kläder.

Min önskelista

1 par täckbyxor
2 par trekkbyxor
1 par skalbyxor












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar