Pin it

21 december 2015

Sjal - poncho - halsduk

 Nu har jag kommit till det garnet jag köpte på Syfestivalen i februari 2015 i år i alla fall.
 Den gröna tröjan jag precis stickat låg ju och väntade 1,5 år i alla fall.

Det är ett härligt blandat garn, en härva fick jag faktiskt nu när jag tänker på det för nästan två år sedan som present när jag handlade. Det garnet hade sedan utgått och jag fick köpa till någrta nystan av ett annat material men i en snarlik färg.

Jag är inne på att det ska bli en härlig sjal/halsduk som kommer lysa upp min svarta kappa.
 Nu har jag inget färdigt mönster utan stickar på frihand.

Jag har 34 m på jumpersticka 11.
Varv 1; 3rm, 2am varvet ut.
Varv 2; 2rm, 3am varvet ut.

Upprepa varv 1 och 2 till önskad längd.
Maska av löst enligt mönster.

Så har jag tänkt i alla fall, just nu.

Detta är 3e förslaget, har repat upp 2 gånger tidigare.
Så nu får vi se om jag fortstätter enligt detta mönster.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar