Pin it

6 mars 2016

Snobben - pärlplatta

Snobben, min favorit.
Jag fullkomligt älskar Snobben.

Min första Snobben fick jag när jag var 1,5 år, min pappa vann gosedjuret på Eskilstuna zoo.
Var är Snobben nu?
Här så klart !
Jag har han kvar, min Snobben. Lite mer tilltufsad. Han har nästan ingen päls kvar, han är lagad och stoppad. Han har krympt i tvätten och hans nos är bortriven av någon av mina småsystrar
för länge sedan.
Jag var så rädd om hans nos, det var en fyrkantig limbit med svart garn på.

Snobben pärlplatta
Men jag har han kvar, min Snobben.

För inte så länge sedan var jag på bio med mina syskonbarn, dem fick välja film.
Gissa, jo dem valde Snobben före dinosaurier. Yes!

Nu handlade ju som oftast tyvärr inte Snobben filmerna om Snobben, tillfällena är få när han är med men man får ta tillvara på dem.

Nu har jag idag på morgonen suttit och gjort Snobbenunderlägg.
 Med Vasaloppet i bakgrunden
så pärlade jag på.
Det får plats 2 stycken på samma platta om man gör dem på motsatt håll.
Ska fundera på om jag ska göra några till.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar