Pin it

6 mars 2016

Stickad klänning til Barbie i Candygarn samt Boa

I höstas när jag var på Syfestivalen köpte jag på mig lite garner,
bland annat små garnnystan, Candy.
Tänkte att jag måste sticka upp lagret jag har, 
Det här går inte längre. Jag har ingen koll på alla garner jag har hemma.
Så sagt och gjort, jag tog och sorterade och 
inventerade lagret.
Gick igenom en massa mönster och 
förberedde med garn och stickor.

Där är jag nu.

Jag har börjat och denna klänning är ett resultat av gallringen.
Boan har jag stickat av ett av alla pälsgarn jag 
hittade i lagret. 
Jag har inte bara ett blått nystan pälsgarn utan två. Vad gör man med två nystan blått pälsgarn?
En boa och en jacka.
Vi börjar med boan.


Mönster Boa 
Lägg upp på sticka 3mm 40 till 50 maskor ( beroende på önskad längd och garn) och sticka sedan 3 varv rätstickning. Maska sedan av. Voila.

Mönster till klänningen hittar du här nr 512.

Lycka till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar