Pin it

28 mars 2016

Stickad kofta i Colinette mohair

Har haft detta projekt i tankarna ett bra tag nu.
Jag köpte garnet för ett bra tag sedan och jag har inte haft mig tid att göra denna kofta.
Men efter senaste inventeringen så hoppade koftan upp som prio att göra.

Den tog några dagar att göra, messtadels för att jag endast sitter på kvällarna och 
stickar framför TVn.



Koftan är stickad som sagt i Colinette Mohair Fire (ett handfärgat garn från Wales) och jag beställde det från Kaki, men det sista jag läste var att familjen i Wales inte skulle sälja deras handfärgade garner i butiker längre, läs mer här.

Dem garner jag har köpt av Colinette och stickat koftor av är, Fire, Dark Jacob och Jay.

Stickor jag använt är nr 9 och det går åt 5 nystan exakt till en medium kofta. Vill man ha lite marginal så köp 1 extra nystan. I garnkostnad så kostar koftan ca 500-600SEK.

Håll utkik efter mönstret.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar