Pin it

7 april 2016

Bratz - Nystickade Dockkläder




Har stickat lite nytt till Bratz.

 Jag håller nu på att stickar upp glitter och pälsgarner, om ni inte redan har märkt det.

Av alla nystickade dockkläder i glitter och päls.

Jag gillar nog bäst glittershortsen.
Jag minns inte hur jag gjorde så jag kan inte göra om dem på rak arm. Men när jag kommer på mönstret så lägger jag upp det här.

Jag är så trött nu igen, beror på omställning av tiden men jag ser redan fram emot oktober när nomaltiden är åter, då blir jag människa igen.

Nog om det. 
Åter till Bratz kläderna.

Har stickat en guldglittrig klänning i slätstickning med rätstickade detaljer nertill och upptill.
Sedan har jag stickat en blå klänning i glitter med en pälskant.
Inte nog med det, dockorna ska ju inte frysa när dem ska ge sig ut så då fick det bli en lång boa som ska gå över axlarna och runt armarna  och även en midjekort jacka i blått pälsgarn.









Sedan var det shortsen,  glittriga discoshorts i silver och blått.
Rätstickade kanter, slätstickat med en resårkant i midjan.







Kläderna passar även till Moxie Girlz.
Det var det för denna gången.

Får se vad det blir härnäst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar