Pin it

4 april 2016

Pimpat påskris

Jag har piffat upp påskriset, så klart efter påsk.
Det var när jag skulle packa ner påsksakerna jag kom på att jag skulle färglägga lite.

Jag gjorde det förra året på några kvistar, men nu blev det alla.

Så klart det ska blåsa den dagen jag ska stå ute och spraya. Det slår aldrig fel.
Det blåser jämt när jag ska spraya, jämt !

Det var bara att ställa sig så pass att det inte skulle flyga på mig eller något annat och jag var nära på att glömma skyddshandskarna.
Inte kul att få sprayfärg på händerna eller på saker.
Dels är det svårt att få bort och sen är jag ju allergisk.










Nu står det piffade riset ute och doftar av sig så att jag inte ska behöva känna av doften och få en allergisk reaktion.

Det blev snyggt.




Ja jag sparar riset ett par år, jag har ju det inte i vatten, sa jag att jag var allergisk?
Mot typ allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar