Pin it

5 april 2016

Restgarner i överflöd - Kläder till Bratz och Moxie Girlz

Jacka i pälsgarn
 Det ligger en del restgarner som bara väntar på att bli uppstickade.
Jag har glittergarner och pälsgarner i alla färger.
Det finns till och med garn med paljetter.

Jag får göra lite festliga klänningar, toppar och
eventuellt kjolar.
Hittills har jag gjort en topp och ett par shorts, samt en jacka.

Mer ska komma.
Jag måste bara tänka ut vad jag ska sticka.
Det är inte stora projekt att göra så det går rätt fort.
Nackdelen är pälsgarnet.
Top och shorts med virkat skärp



Alla som stickat i pälsgarn vet vad jag talar om. Det är inte lätt, man ser ingenting, bara en massa päls.
Det är fjädrar eller päls överallt.

Men det blir lite läckert med en pälsjacka, bolero eller duffel.






Glittergarnen kan man variera, antingen sticka hela klänningar eller så att man kan blanda med vanligt garn. Allt är möjligt.



Top och shorts med virkat skärp samt sjal


Klänning i glitter- och paljettgarner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar