Pin it

24 april 2016

Stickade bläckfiskar och gubbar



Jag har snöat in på att göra bläckfiskar i olika storlekar.
 Om det blir en julmarknad i år igen så har jag material till den.
Dem små bläckiskarna ska bli nyckelringar.
Dem större är gosedjur och mellanstorleken kan man ha i varför inte i bilen.

Det var en dag som jag surfade runt bland mina grupper och då fann jag ett mönster gällande stickade gubbar och jag tänkte att jag var tvungen att prova. Nu var mönstret på franska men då det var bilder med och väldigt bra beskrivet så var det inte problem att förstå.

Så nu gör jag gubbar på löpande band.
Nu ska jag bara titta lite på olika lagfärger så ska jag börja sticka fotbollsgubbar.

Se då har jag ännu mer material till en eventuell julmarknad.
Sockor har jag kvar och det kan man sticka till om det skulle bli en marknad i år igen.





Jag har använt mig av ett vanligt bomullsgarn som jag hade en del rester av. Sedna har jag bara köpt till några enstaka färger. Men jag tycker att man kan använda sig av vilka garner man ändock har hemma,







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar