Pin it

12 juni 2016

Rutig kjol till BJD Doll

Man kan inte få nog av kjolar!
Absolut inte.
Inte denna årstid, det är nu man märker att man har för lite kjolar och klänningar.
 Sommarskor, det saknas alltid sommarskor.

Liv i rutig kjol
Jag hade en klänning när jag var liten.
Hittade den för ett tag sedan på vinden, den var sönder på för många ställen för att kunna användas till dem yngre generationerna.
Så jag beslöt mig fört att ta tillvara det tyget som gick att använda.

Det blev först och främst en kjol till Liv.
Jag har sytt kjolen i fyra delar som jag sedan sytt ihiop och gjort ett liv i midjan.
Man stänger kjolen enkelt med kardborrband.
Det är ju ändock en docka, till en vuxen kanske man skulle välja en dragkedja.

Jag har dock tyg kvar och tänkte nog göra någt åt Adrienne, mammas gamla docka.
Hon behöver ju också kläder.
Hon är lite kortare än Liv, lite smalare, men det går bra att ha Liv som modell.

Nu har jag sytt så många kjolar att jag behöver göra något nytt till överkroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar